Hieronder ziet u ons huidige actuele aanbod van zijspanmotoren. Alle zijspannen zijn professioneel aangebouwd, zodat ze altijd bij de RDW goedgekeurd gaan worden. Indien nodig en u het wenst, kunnen wij deze RDW test voor u verzorgen (kosten € 1.250,– inclusief transport naar/van Lelystad). Hieronder staat per zijspanmotor het huidige kenteken vermeld.
Lees ons blog eens over het onderwerp: ZIJSPAN motor aanbouw (KLIK KLIK KLIK) Wij kunnen voor u aan praktisch elke motorfiets een passende Watsonian zijspanbak leveren èn aanbouwen. Wij zijn exclusief Watsonian leverancier in Nederland.
De iconische Triumph Thruxton 900, Triumph Bonneville, Triumph Street Cup en Triumph Bobber blijken uitstekend geschikt te zijn voor zijspangebruik. Bovendien: zuinig in verbruik, extreem betrouwbaar en zeer betaalbaar in onderhoud. De KYB voor- en achtterschokdempers zijn zeer geschikt voor het gebruik van de lichte- èn middengewicht Watsonian zijspanbakken. Samen met de Watsonian zijspanbakken, hebben de Triumph motorfietsen een uitgebalanceerde kracht-gewichts verhouding.
We zoeken de mooiste en beste Triumph motoren voor u op; alle motoren krijgen een onderhoudsbeurt en uitgebreide check-up, voordat ze als motor-met-zijspan geleverd worden.
.
.
Zijspan Triumph Thruxton zijspanmotor te koop
Welk een schitterende zijspanmotor, deze Triumph Thruxton 900 zijspan met de Watsonian Grand Prix. De kleur Brooklands Green doet het goed met deze zijspancombinatie. We kwamen deze Watsonian Grand Prix van enkele jaren oud op het spoor en besloten om deze van A tot Z weer als nieuw te maken. De door ons opnieuw in two-tone gespoten Grand Prix heeft de kleuren Brooklands Green en Zwart. Het (lage) windscherm is nieuw, evenals het bordeaux rode interieur. Een zeer smaakvol geheel.
Extra’s:
– Carterbeschermingsplaat
– Rood interieur
– Verlaagd sportief ruitje
– Aansluiting druppellader + oplader
Merk: Triumph
Type: Thruxton 900 efi
Cylinder inhoud: 865 cc / 69 PK
Bouwjaar: 2014
Kenteken: L4e
Kilometerstand: 12.500
Type zijspan: Watsonian Grand Prix met verlaagd windscherm
Kleur: Brooklands Green
Prijs: € 22.500,–
.
.
.
Triumph Thruxton zijspanmotor met Watsonian Prescott
Deze motor zijspancombinatie achten wij als één van de meest uitgebalanceerde cafe-racer-met-zijspan. Immers is ‘looks’ belangrijk, maar het goed en fatsoenlijk kunnen rijden op een zijspan is natuurlijk essentieel. Onze aanbouwspecialist Hans heeft de combinatie afgebouwd met een nieuwe Watsonian Prescott en perfect uitgelijnd. En dat heeft voor een zeer strak sturende combinatie gezorgd. Het mag ook benoemd worden, Hans houdt niet van wat hij noemt “prutswerk”. Ook het zijspan werd gespoten in de metallic zwarte kleur.
Er zijn op- en aan deze Thruxton 900 een flink aantal extra’s toegevoegd, hou je vast:
– Een upgrade LSL rem/schakelset € 400,–
,- Een YSS achterdemperset € 450,–
een luxe olievuldop € 40,–
– Carterbeschermer € 125,–
kettingbeschermer chroom € 130,–
– Customized zadel (type cafe race) zadel met bijpassende zittingset in de zijspanbak € 800,–
– nieuwe uitlaatwrap € 200,–
– Een ‘Monza’ tankdop € 150,–
Al met al dus een zéér complete bijzondere zijspanmotor combinatie.
Merk: Triumph
Type: Thruxton 900 efi
Cylinder inhoud: 865 cc / 69 PK
Bouwjaar: 2013
Kenteken: L3/L44
Kilometerstand: 6.400
Type zijspan: Watsonian Prescott (nieuw) met Brooklands windscherm
Kleur: Phantom Black metallic
Prijs: € 23.250,– / € 24.500,–
.
.
.
Triump Thruxton zijspanmotor te koop:
De Triumph Thruxton 900 efi zijspanmotor in de ‘Tornado Red’ kleurstelling, met de Watsonian Prescott is even begeerlijk als een glas water in de woestijn. ‘Classic meets modern’ is van toepassing op deze zijspan combinatie. Toen we de werkplaats uitreden om naar de foto locatie te gaan, merkten we gelijk dat het wandelend publiek ging stilstaan. Vele bewonderende blikken en goedkeurende geluiden.
Merk: Triumph
Type: Thruxton 900 efi
Cylinder inhoud: 865 cc / 69 PK
Bouwjaar: 2009
Zijspan: Watsonian Prescott (nieuw) met Brooklands windschermKenteken: L4e
Kilometerstand: 7.500
Kleur: Tornado Red
Prijs: € 21.900,–
.
.
.
BMW R50 zijspanmotor te koop
Deze BMW R50 zijspan is aan het eind van 2017 van A tot Z gerestaureerd door een BMW specialist in het noorden van het land. Daarna regelmatig gebruikt en de motor blijkt in praktijk een zeer betrouwbare partner met een acceptabel verbruik van 1 op 16 – 1 op 17. Ook het cardan en versnellingsbak zijn aangepast voor zijspangebruik. Het blok van een R100/7 uit de zeventiger jaren is ingebouwd, zodat u in het huidige verkeer prettig vlot kunt meekomen. Een purist zal hier wellicht van zeggen dat het blok niet origineel is, maar een pragmatischer ingesteld medemensch zal begrijpen dat het hierdoor een zijspanmotor voor dagelijks gebruik is ontstaan. Tja, het is aan u om er iets- of niets van te vinden.
Een bijzonderheid is dat er tevens een ‘Hoske’ tank is gemonteerd. De zijspanbak stamt uit de veertiger jaren en is een Stolz; handgevormd aluminium, een eenvoudige zitting en bergruimte achter de rugleuning. Een zéér zeldzame zijspan en een erg leuke verschijning op straat, houdt u rekening met spontane gesprekken.
Sinds de restauratie zijn er circa 5.000 probleemloze kilometers mee gereden. Wij hebben een iets lager stuur gemonteerd, voor een iets sportievere zit. Tevens zijn de uitlaten ‘gewrapped’ met titanium wrap, immers wil het oog ook wat. Een knipoog naar de cafe racers.
Deze combinatie rijdt, stuurt, schakelt en remt uitstekend en recentelijk is er een grote onderhoudsbeurt uitgevoerd door specialist Beck’s motoren. Deze zijspan is klaar voor vele probleemloze kilometers. Omdat deze span zo makkelijk stuurt, voldoende vermogen heeft en betrekkelijk zuinig rijdt, brengt het geheel een groteske glimlach bij de berijder teweeg. En realiseert u zich eens dat een gerestaureerde BMW R50 echt iets anders is dan een originele broer met 90.000 km achter de motorkiezen.
Merk: BMW
Type: R50 zijspan
Kleur: Zwart
Cylinder inhoud: 980 cc / 60 PK
Bouwjaar: 1962
Kenteken: L4e
Kilometerstand: 4.600
Prijs: € 17.500,–
.
.
Binnenkort verwacht: Triumph Thruxton Ace zijspanmotor
Begin van de zestiger jaren was er een truckerscafé dat het episch centrum werd van de tegendraadse levensstijl van een deel van de motorrijders. Dat Ace Café werd zowel beroemd als berucht als verzamelplaats voor motorrijders in het algemeen. En vooral voor berijders van café racers in het bijzonder.
Om de rijke historie die Triumph Motorcycles en het Ace Café delen te onderstrepen, bracht Triumph een unieke Special Edition van de Thruxton uit, logischerwijze de Thruxton Ace genoemd. Deze ‘Ace’ is op subtiele wijze voorzien van de historie van beide cultmerken, met het beroemde Ace Café logo op de tank, zijpanelen en achterzijde. De velgen met spaakwielen zijn zwart en de aanwezige ‘racing stripe’ over de tank maken dat deze ‘Ace’ eruit ziet alsof ze startklaar is voor de ‘pole position’.
Wij bouwen aan deze ‘Ace’ een nieuwe Watsonian GP Manx. We passen het zijspanwiel aan, gelijkend bij de wielen van de motorfiets: chromen spaken met hoogglans zwarte velgen. Een daverende combi welke veel bewondering zal gaan oogsten. Verwachte totstandkoming einde maart.
Merk: Triumph
Type: Thruxton 900 efi ACE
Cylinder inhoud: 865 cc / 69 PK
Bouwjaar: 2014
Kenteken: L3
Kilometerstand: 19.500
Type zijspan: Watsonian GP Manx (nieuw) met laag windscherm
Kleur: Wit/zwart
Prijs: € n.n.b.
.
.
.
Binnenkort verwacht: Triumph Bobber zijspanmotor te koop
Wij gaan een praktisch nieuwe Triumph Bobber in de kleur JetBlack combineren met de recentelijk gelanceerde Watsonian Sterling. (n.b. op de foto hierboven staat de Prescott). De Bobber heeft een uitstekend koppel, om de Sterling met zelfvertrouwen te kunnen voortstuwen. De Watsonian Sterling is iets forser dan de Prescott en het onderstel- en ophanging is een goede combinatie om samen te werken met het gewicht van de Bobber. Deze bijzonder schitterende zijspanmotor verwachten we in de loop van maart gereed te hebben.
Merk: Triumph
Type: Bobber
Cylinder inhoud: 1200 cc / 77 PK
Bouwjaar: 2017
Kenteken: L3
Kilometerstand: 4.000
Type zijspan: Watsonian Sterling (nieuw)
Kleur: zwart – Jet Black
Prijs: € n.n.b. (B.T.W. motor)
.
.
.
Binnenkort verwacht: Triumph Streetcup zijspanmotor te koop
Wij gaan een nieuwe Triumph Street Cup in de combinatiekleur JetBlack/Silver combineren met de Watsonian Monza zijspan. De Street Cup heeft een uitstekend koppel en het verschil met de hierbovenstaande Triumph Thruxton is dat de zit nagenoeg rechtop is; bij de Thruxton zit u licht naar voren. En hoewel de motor identiek is, heeft Triumph bij de Street Cup gekozen voor een lager vermogen, maar het 15% hogere koppel is al bereikt bij 3.250 toeren per minuut. En dat maakt de motor evengoed zeer geschikt voor zijspangebruik.
Merk: Triumph
Type: Street Cup
Cylinder inhoud: 865 cc / 55 PK
Koppel: 80 nM bij 3.250 t/m
Bouwjaar: 2019
Kenteken: L3
Kilometerstand: 20
Type zijspan: Watsonian Monza (nieuw) in two-tone gespoten
Kleur: Black/Silver
Prijs: € n.n.b. (B.T.W. motor)
.
.
.
.
Nog te bouwen: Triumph Thruxton zijspanmotor
Wij hebben twee Triumph Thruxton 900 efi’s in voorraad genomen, om af te bouwen met een zijspan uit de Watsonian collectie. Welke? Dat is aan u te bepalen. Beide komen uit 2009 in de kleuren ‘Tornado Red’ en ‘Brooklands Green’. De smaakvolle combinaties die met beide machines gemaakt kunnen worden, zijn daarmee even begeerlijk als een glas Chianti op een terras in het Italiaanse Toscane.
Merk: Triumph
Type: Thruxton 900 efi
Cylinder inhoud: 865 cc / 69 PK
Bouwjaar: 2009 / 2009
Kenteken: L3
Kilometerstand: 17.500 – 18.500
Type zijspan: Watsonian (nieuw)
Kleur: Tornado Red / Brooklands Green
Prijs: € n.n.b