Hieronder ziet u ons huidige actuele aanbod van zijspanmotoren. Alle zijspannen zijn professioneel aangebouwd en zijn RDW goedgekeurd. Daardoor allen voorzien van het benodigde L4e kenteken.
Lees ons blog eens over het onderwerp: ZIJSPAN motor aanbouw (KLIK KLIK KLIK) Wij kunnen voor u aan praktisch elke motorfiets een passende Watsonian zijspanbak leveren èn aanbouwen. Wij zijn exclusief Watsonian leverancier voor heel Nederland, België en Luxemburg.
In onze showroom staat het merendeel van de Watsonian modellen, gemonteerd aan een motorfiets. En we schuiven het niet onder stoelen of banken; we hebben ‘iets’ met Triumph. Daarom zult u vaak complete zijspanmotoren bij ons ontwaren met als basis een model van dat merk. Echter; zo door het jaar heen bouwen we verschillende zijspannen aan motoren van diverse pluimage; Triumph, Harley Davidson, Indian, Moto Guzzi, Honda, BMW, Kawasaki, Honda e.a. We zoeken de mooiste motoren voor u op; alle motoren krijgen een onderhoudsbeurt en uitgebreide check-up, voordat ze als motor-met-zijspan geleverd worden. Overigens is inruil van uw motor bespreekbaar.
Hieronder enkele zijspanmotoren welke u nu onze showroom kunt vinden:
Triumph Thruxton zijspanmotor met Watsonian Prescott te koop
Deze motor zijspancombinatie achten wij als één van de meest uitgebalanceerde cafe-racer-met-zijspan. Immers is ‘looks’ belangrijk, maar het goed en fatsoenlijk kunnen rijden op een zijspan is natuurlijk essentieel. Deze combinatie is afgebouwd met een nieuwe Watsonian Prescott en perfect uitgelijnd. Uiteraard. En dat heeft voor een zeer strak sturende combinatie gezorgd. Ook het zijspan werd gespoten in de bijzondere zwart metallic kleur.
De iconische Triumph Thruxton blijkt uitstekend geschikt te zijn voor zijspangebruik. Bovendien: zuinig in verbruik, extreem betrouwbaar en zeer betaalbaar in onderhoud. Samen met de Watsonian Manx heeft het een uitgebalanceerde kracht-gewichts verhouding. Dit exemplaar rijdt en klinkt super en heeft zeer weinig kilometers gereden.
Er zijn op- en aan deze Thruxton 900 een flink aantal extra’s toegevoegd, hou je vast:
– Een upgrade LSL rem/schakelset € 400,–
,- Een YSS achterdemperset € 450,–
een luxe olievuldop € 40,–
– Carterbeschermer € 125,–
kettingbeschermer chroom € 130,–
– Customized race-zadel met bijpassende zittingset in de zijspanbak € 850,–
– Een ‘Monza’ tankdop € 150,–
Al met al dus een zéér complete bijzondere zijspanmotor combinatie.
Merk: Triumph
Type: Thruxton 900 efi
Cylinder inhoud: 865 cc / 69 PK
Bouwjaar: 2013
Kilometerstand: 7.400
Kenteken: L4e, RDW keuring volbracht
Type zijspan: Watsonian Prescott (nieuw) met Brooklands windscherm
Kleur: Phantom Black metallic
Prijs: € 23.990,–
.
.
.
Triump Bonneville T120 zijspanmotor
(Overige foto’s volgen) De Triumph Bonneville T120 Gold Line heeft inmiddels een iconische status. Zeer bijzonder in deze two-tone kleurstelling van mat zwart-zilver. We hebben besloten om er een Watsonian Grand Prix aan te bouwen, maar dan zonder de overbekende metalen ‘straps’ op de bovenkant. Hierdoor heeft de motor een compleet andere uitstraling gekregen. De motor is van 2022 en dus nagenoeg nieuw. Wilt u deze zijspanmotor komen bekijken? Maak dan een afspraak of loop binnen op zaterdagochtend tussen 10.00 en 12.30 uur.
Het leuke van een Bonneville is dat de eigenaar hem kan tweaken naar eigen smaak. Een ander stuur om iets meer naar voren te zitten; een ander cafe-race zadel? Iets met lichten of kleine smaak-aanpassingen; vult u zelf maar in. Op de spaken na is bijna alles uitgevoerd in matzwart met matgrijs. Hierdoor verandert het nostalgische wat de chromen versies hebben naar een duidelijk moderne ‘vertaling’. Ook de Watsonian Grand Prix hebben we gespoten in deze bijzondere kleurstelling, waarbij we de aluminium straps weg hebben gelaten. Voortaan gaat deze Watsonian versie door het leven met de toevoeging: EVO.
De Bonneville is uiteraard verre van een nieuwigheid voor Triumph. Het verhaal begon in 1959 met de eerste Bonneville T120. Die kreeg de naam “Bonneville” als eerbetoon aan de snelheidsrecords van J. Allen, die een “sigaar” bestuurde met een Triumph-motor op de beroemde zoutvlakten van Bonneville in Utah. “T120” verwijst simpelweg naar het feit dat deze Triumph 120 mijl per uur kon halen, zowat 195 kilometer per uur. Dat was de start van een legende, een succesverhaal voor Triumph, welke met een onderbreking in de tachtiger jaren, daarna toch weer tot leven kwam.
Merk: Triumph
Type: Bonneville T120 Gold Line matt black/silver
Cylinder inhoud: 1200 cc / 80 PK / 105 Nm
Bouwjaar: 2022
Kenteken: L4e
Type Zijspan: Watsonian Grand Prix EVO
Kilometerstand: 5.000
Kleur: mat zwart/zilver
Prijs: € 30.000,–
.
.
.
Triumph Bobber zijspanmotor
Wij liepen tegen de welbekende iconische Triumph Bobber aan. Nog nauwelijks ingereden en we besloten hem te voorzien van een zijspanaanbouw. De Watsonian Sterling is een zeer royale bak, welke qua vorm en uitstraling prachtig combineert met de Bobber.
De kleur is een verfijne metallic lak. Is ze geel, is ze oranje; iedereen ziet er een andere kleur in. Maar ach, ‘what’s in a name’, schreven ze al lang geleden in Engeland.
Merk: Triumph
Type: Bobber
Cylinder inhoud: 1200 cc / 77 PK
Bouwjaar: 2017
Kilometerstand: 6.500
Kenteken: L4e
Type zijspan: Watsonian Sterling (nieuw)
Kleur: geel/oranje
Prijs: € 29.500,–
.
.
.
Triumph Streetcup zijspanmotor
Aan een nagenoeg nieuwe Triumph Street Cup in de combinatiekleur JetBlack/Silver bouwden we de Watsonian Monza zijspanbak. Onze spuiter maakte er een geweldige two-tone van, inclusief het gouden streepje! We kozen voor de lage voorruit.
De Street Cup heeft een uitstekend koppel en het verschil met de hier bovenstaande Triumph Thruxtons is dat de zit nagenoeg rechtop is; bij de Thruxton zit u licht naar voren. En hoewel het motorblok vrijwel identiek is, heeft Triumph bij de Street Cup gekozen voor een lager vermogen, maar het 15% hogere koppel is al bereikt bij 3.250 toeren per minuut. En dat maakt de motor ook zeer geschikt voor zijspangebruik.
Tijdens de testrit bleek dat deze zijspancombinatie méér dan zeer vlot in het huidige verkeer rijdt, maar ik moest me nog kalm houden, omdat de motor nog ingereden moet worden. De huidige kilometerstand is circa 450 kilometer. Een zéér goed gebalanceerd rijdende zijspanmotor.
Merk: Triumph
Type: Street Cup
Cylinder inhoud: 865 cc / 55 PK
Koppel: 80 nM bij 3.250 t/m
Bouwjaar: 2019
Kenteken: L4e
Kilometerstand: 450
Type zijspan: Watsonian Monza (nieuw) in two-tone gespoten
Kleur: Black/Silver
Prijs: € 24.900,– (B.T.W. motor)
.
.
.
BMW R100R met Duna zijspanbak.
We hebben een classic BMW R100R omgebouwd naar een café-racer-look zijspanmotor. Dit maal met een klassieke Duna zijspanbak. Omdat wij ons niet kunnen vinden in de kwaliteit van het oude onderstel van zo’n zijspanbak, hebben we besloten om een gloednieuw Watsonian Prescott onderstel te gaan gebruiken. De zo kenmerkende Duna zijspanbak hebben we onder handen genomen en is gespoten in een bijzondere two-tone kleurstelling; hoogglans mostert en een matte zwarte lak en voorzien van nieuwe binnenbekleding.
De lijst aan dingen die we aan deze zijspanmotor uitgevoerd hebben, is lang. Onder andere zijn vernieuwd: het stuur, tellers, meters, stuurschakelaars, bedrading, alle verlichting, nieuw Watsonian onderstel, 3 x gepoedercoate BMW velgen, nieuwe banden elektronische ontsteking/bobines, dynamo, claxon, aangepaste lagers, nieuwe spatborden, uitlaatdempers, uitlaatwrap, bekleding zadel, bekleding zijspanbak, zéér veel werkuren. Op dit moment wordt de laatste hand uitgevoerd aan deze wonderschöne ‘beemer’.
.
.
.
Binnenkort verwacht: BMW RnineT Racer
Ook weer zo’n ontzettend mooi project op stapel. We gaan aan deze speciale BMW RnineT Racer een Watsonian Sterling bouwen. In de komende maanden zullen foto’s gaan volgen. Deze RnineT heeft een verhoogde clip-on stuurset gemonteerd gekregen, voorzien van de originele uitlaat, handvat verwarming, Wunderlich zadel voor een nòg groter comfort en hier en daar wat luxe carbon delen. Wat opvalt bij deze motor is de zeer gelijkmatige krachtsverdeling door het hele toerbereik heen. Daardoor erg geschikt voor zijspangebruik.
Merk: BMW
Type: R nineT Racer
Cylinder inhoud: 1.100 cc / 110 PK
Bouwjaar: 2018
Kenteken: na aanbouw L4e
Kilometerstand: 12.500
Type zijspan: Watsonian Sterling
Kleur: BMW wit
Prijs: € n.n.b
.
.
.
Te koop: Precision zijspanbak.
In nieuwstaat verkerende zijspanbak, het betreft een Precision. Prijs: in overleg. Wij kunnen ook deze zijspanbak aan uw eigen motorfiets bouwen.
.
.
.
Te koop: Ural zijspanbak
Een bijzonder exemplaar, deze Ural zijspanbak. Ze is voor z’n leeftijd in een uitzonderlijk goede staat; dus niet krassen, deuken en butsen rondom. De prijs is op aanvraag.
.
.
.
Hieronder foto’s van enkele door ons gebouwde zijspanmotoren:
Triumph Thruxton ACE met Watsonian Manx
.
.
.
Triumph Speedmaster met Watsonian GP700, zijspanmotor
.
.
.
Triumph Thruxton met Watsonian Prescott, zijspanmotor
.
.
.
BMW R50 zijspanmotor
.
.
Indian Chief met Watsonian GP700, zijspanmotor
.
.
BMW RnineT zijspanmotor, met Watsonian GP700 in BMW C10 Mediterranblau
.
.
Triumph Thruxton zijspanmotor, met Watsonian Grand Prix in brooklands green.
.
.
Triumph Bobber met Watsonian Sterling, zijspanmotor
.
.
.
Triumph Bonneville America zijspanmotor met Watsonian Grand Prix.
.
.
.
Indian Scout met Watsonian Grand Prix, zijspanmotor
.
.
Harley Davidson Softail de Luxe met Watsonian GP700, zijspanmotor
.
.
.
Moto Guzzi V850 GT Te koop.
Een zeer bijzondere ‘GT850’ omdat van deze kleur er slechts 300 stuks zijn geleverd. Blue Avio Perlato. Deze blauwe heer stamt uit 1973.
Het fijne van de 850 GT is dat het koppel bijna gelijk aanwezig is, wanneer u de gashendel beroert. Gelijk ga ik u vertellen dat alles wat je doet op deze toerbuffel, wat ’trager’ reageert dan de iets dynamischer motorfietsen van Triumph. Het is geen nadeel, maar ‘gewoon anders’.
De motor is gerestaureerd door Robers motoren, de Guzzi specialist uit het oosten des lands. Hierbij is het vooral de techniek welke vernieuwd/gereviseerd is. Alle kappen en tank zijn opnieuw gespoten, maar de originele patina is behouden gebleven, doordat niet al het chroomwerk is vernieuwd.
De motor rijdt soepel, laat zich makkelijk zonder veel geluiden schakelen en schakellui rijden. Ik ben persoonlijk erg fan van dit blok; de trillingen zijn in het stuur nagenoeg minimaal en de motor loopt zijdezacht. De carburateurs zijn niet gereviseerd, maar vervangen voor gloednieuwe exemplaren. Dat kwam ook het benzinegebruik ten goede en de motor pakt in elk toerengebied lekker door. De gespaakte velgen zijn de begeerde Borrani velgen. En natuurlijk; het is een oude motor, maar het is niet heel erg ‘ouderwets’ rijden. Hooguit een beetje 🙂 En na een paar kilometer wilt u geen moderne motor meer. De machine lijkt met u te praten en ik word altijd erg rustig van deze machine. Na revisie heeft de machine ruim 6.000 kilometers gereden.
Merk: Moto Guzzi
Type: V7 850GT
Cylinder inhoud: 850 / 57 PK
Koppel: 80 nM bij 3.250 Tpm
Bouwjaar: 1973 – juni
Kilometerstand: 6.000
Kleur: blue avio perlato (blauw/grijs)
Prijs: in overleg
.
.
.