Waarde lezer, er lopen doorgaans een paar projecten gelijktijdig. Zoals u weet bouwen we graag nieuwe Watsonianbakken aan uw eigen motor en onze showroom proberen we ondanks de verkopen, fijn gevuld te houden. Binnenkort de toevoeging van een tweetal afgebouwde zijspanmotoren – schoonheden: de begeerlijke Triumph Street Cup met een Watsonian Monza en een iconische Triumph Bonneville Bobber met een Watsonian Sterling.
Op dit moment zijn we óók bezig met de aanbouw van een wat oudere zijspanbak aan iemands eigen motorfiets. De eigenaren kwamen die bak op het spoor en besloten tot aankoop. Daarna gingen ze op zoek naar een aanbouw specialist en stuitten ze op ZIJSPAN21. Onze hoofd werkplaats Hans is een denker èn een doener èn vakman pur-sang. We liepen vanmiddag even om het frame van de bak heen en hij liet me zien wat hij bij deze span zoal was tegengekomen. En hij schudde zijn hoofd over dit soort praktijken; welke we best vaak tegenkomen. En begrijp me goed; er zijn meerdere wegen die naar Rome gaan. Maar zo nu en dan alsnog alhier een paar voorbeelden:
Eén van de modellen bevestigingsbouten welke gebruikt worden bij de aanbouw, was door de vorige aanbouwbereider duidelijk zelf gemaakt, zie FOTO 1 : wanneer u hierover nadenkt; ze heeft maar weinig kracht nodig, om volledig af te breken. Op FOTO 2 ziet u hoe het eigenlijk gemaakt moet worden; deze knapt namelijk niet zomaar af.
Op FOTO’S 3 en 4 ziet u laswerk; ergens een tussenschotje gemaakt door de vorige bouwer; aan de zichtkant gelast, maar aan de binnenkant niet. Daar gaat vocht en modder zich ophopen. Niet rampzalig op korte termijn, maar het zijn maar enkele voorbeelden van wat we zoal tegenkomen…